Twitter valoareaza 24 miliarde de dolari. Greul abia incepe.


Ieri, la Bursa din New York a fost agitatie mare la prima zi de tranzactionare a actiunilor companiei Twitter.

Interesul investitorilor a fost atat mare, incat a depasit orice estimari ale analistilor, iar valoarea unei actiuni Twitter a crescut cu 73% la finalul zilei de tranzactionare, de la 26$ cat a fost stabilita pentru oferta publica initiala la 44,90$. O valoare extrem de apropiata de cea a actiunilor Facebook (47,56$).

Asadar, doar intr-o singura zi compania Twitter este evaluata la 24 de miliarde $ si devine una dintre cele mai valoroase companii tech din lume, depasind Netflix sau LinkedIn. Si tot acest drum, a fost parcurs de Twitter in doar 7 ani de cand compania s-a lansat. Intr-o era a dominatiei Internetului, tot mai multe companii tech care aleg sa se tranzactioneze pe burse, la doar cativa ani de la fondarea lor, se transforma in povesti de succes si in unele dintre cele mai valoroase companii.

Twitter-IPO

Evaluarea atat de ridicata a companiei Twitter se poate explica prin increderea imensa pe care investitorii o au fata de previziunile de crestere a industriei tech. In plus, vine pe fondul cresterii constante in ultimul an a Bursei din New York.

Ce se va intampla de acum inainte cu actiunile Twitter? Multi analisti considera ca pretul de 45$ pe o actiune Twitter este mult prea umflat si ca exista sansa ca in urmatoarele luni acesta sa scada spre intervalul 30-35$ per actiune. Asta ar insemna ca scenariul se va repeta ca in cazul actiunilor Facebook care desi dupa prima zi de tranzactionare au urcat doar cu 23 de centi peste pretul setat pentru IPO, au scazut abrupt pana la 17,55$ (Septembrie 2012). Cert este ca greul abia acum incepe pentru Twitter. Presiunea pusa de succesul primei zile de tranzactionare, obliga managementul companiei sa gaseasca solutii pentru cresterea veniturilor din publicitate care acum se situeaza doar la 253 milioane de dolari (in primul semestru din 2013).

Oricum, concluzia este evidenta. Interesul investitorilor pentru companiile tech este foarte mare, sustinut si de evolutii fara precedent al actiunilor unor companii (vezi Netflix) din ultima perioada, si de mutarea consumatorilor din offline in online.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s