Alegerile parlamentare, clasa politica din Romania si votul anulat


S-a inchis o noua fila de istorie din democratia post-decembrista a Romaniei. Asa cum stim cu totii, in urma alegerilor parlamentare de ieri si a unei campanii ce a durat neoficial mai mult de jumatate de an, USL a castigat detasat. Ca intr-o competitie, avem un invingator detasat si un invins (ARD, si mai exact PDL). Totodata, acum, cu acest procent de peste 50%, raspunderea viitorului guvern USL este colosala.

Personal, nu am nicio culoare politica, nu sunt membru al niciunui partid, insa ca orice locuitor al acestei tari ma preocupa viitorul ei si, conditionat, viitorul familiei mele.

Eu am fost total dezamagit de campania electorala care a fost mai mult o bataie murdara si nedemna. Asteptam ca intre candidatii celor doua aliante, USL si ARD, sa existe dezbateri pe strategii si pachete de masuri pentru restabilizarea economiei si a celorlalte domenii aflate in deriva continua, pentru refacerea increderii marilor puteri in capacitatea tarii noastre de a respecta democratia, etc.. Nu mai vorbesc de fondurile europene, aceste surse de finantare nerambursabile pe care noi le pierdem ireversibil si care ar putea insemna dezvoltarea tarii si contracararea efectelor crizei economice si a diminuarii volumului investitiilor straine in Romania.

In opinia mea, aceasta campanie murdara si lipsa totala de viziune a acestor noi politicieni, nu prefateaza nimic bun pentru viitorul nostru.

futureAm ramas uimit de numarul mare de romani care au mers la vot si si-au exprimat in mod valid optiunea, daca tin cont si de vremea nefavorabila. Este un drept dremocratic si toti ar trebui sa mergem la vot. Nu trebuie sa ramanem acasa, in ideea in care suntem total dezamagiti de clasa politica actuala sau, mai rau, suntem total indiferenti, pe principiul ca oricum nimic bun nu se va intampla. Si eu ma regasesc in categoria celor care cred ca actuala clasa politica trebuie schimbata din temelii cu oameni competenti, care pun interesul national inaintea interesului personal. Dar asta m-a impins sa merg la vot si sa-mi exprim nemultumirea fata de optiunile pe care le-am avut pe buletinele de vot. Niciunul dintre cei ale caror nume se aflau acolo nu imi cunosc problemele, nu mi-au prezentat agenda lor pentru urmatorii 4 ani, si nu mi-au demonstrat motivul real pentru care au ales sa ma reprezinte in Parlament. Nu sunt in categoria romanilor usor de pacalit, cu concerte, mici, sarmale, calendare sau cuvantari in biserici. Eu sper intr-o altfel de Romanie. Acesta este si motivul pentru care am votat astfel incat votul meu sa fie invalidat, tragand astfel un semnal de alarma, un semn al convingerilor mele si al nemultumirii mele.

Cred cu tarie ca acesta este semnalul pe care ar trebui sa-l dam noi toti, romanii care se gandesc realist la viitorul tarii, a lor si a familiilor lor. Nimeni (televiziuni, partide sau BEC) nu prezinta procentul de voturi invalidate/anulate (poate pentru ca este mult prea mic), insa daca ar fi cateva sute de mii de astfel de voturi, ganditi-va ce mesaj extraordinar de puternic ar transmite celor care au intrat de astazi in Parlamentul Romaniei, intregii clasei politice.

Daca vom continua sa ne exprimam voturile doar de dragul schimbarii sau ghidati de razbunare, sau daca vom continua sa ramanem indiferenti, alegand sa nu ne exprimam acest drept contitutional, vom fi direct raspunzatori pentru toata mizeria din aceasta tara. Gandeste-te o secunda la asta!

5 responses to “Alegerile parlamentare, clasa politica din Romania si votul anulat

  1. si eu am invalidat votul deoarece consider ca absolut nici unul din partidele ce s-au prezentat nu ma reprezinta (pentru diaspora am votat un deputat ,desi partidul din care face parte este „una mierda”); mai mult ,am senzatia ca votul nostru chiar nu conteaza ,ca soarta tarii noastre (si a altor tari )este decisa cu mult inaintea alegerilor de catre cei ce sunt in varful piramidei ,iar mult-trambitata „democratie” este doar praf aruncat in ochii prostimii…daca mai scapa cate un conducator de sub controlul „invizibililor” si incearca sa faca ceva bun pentru poporul lui ,este anihilat (Ceausescu ,Gadafi ,Chavez ,s.a.).
    in concluzie ,pana nu se schimba nimic acolo sus (si asta cred ca va fi foarte greu deoarece peste 90% din bogatiile lumii sunt detinute de ei) toate guvernele lumii vor „juca” asa cum li se „canta”…sa nu ne mai imbatam cu apa rece pentru ca votul nostru chiar nu conteaza (daca ar conta ,nu ne-ar mai lasa sa votam),si singura noastra speranta de mai bine e sa se produca un cataclism care sa distruga acel „varf” al piramidei…

  2. Ciprian, la o simplă parcurgere a legii electorale, se poate vedea clar că votul nul nu are absolut nicio valoare. Voturile nule sunt eliminate din start și se numără doar ca să poată fi justificate buletinele de vot.

    Așadar, gestul tău nu a fost doar inutil, ci e foarte posibil să fi fost chiar nociv, indirect, în măsura în care nu ai contribuit cu nimic la decizia electorală.

    Da, ne-ar plăcea să putem vota niște candidați perfecți, ori măcar decenți. Zici că niciunul din ei nu se încadra în tiparul dorit de tine, dar e imposibil ca unul din ei să nu fi fost mai puțin incompatibil decât ceilalți. Imposibil.

    Sper ca acest stil, oarecum teribilist, de implicare civică să fie înlocuit cu mai multă informare și decizii obiective, strategice și responsabile. Truismul conform căruia dacă nu te duci la vot (ori dacă-ți anulezi votul, același lucru), decide altcineva în locul tău, este totuși perfect valabil. Uită-te pe geam și vei vedea cine a decis în locul tău. Și, mult mai important, CE a decis în locul tău.

    Este trist că tineri ca tine, inteligenți, cu acces la informație, cu un viitor în față, nu decid viitorul țării, și că în locul lor o fac cei care nu au niciun viitor.

  3. Respect opinia ta, insa avem convingeri total diferite. Inteleg ca tu esti multumita de parcursul natiunii in ultimii 22 de ani, de strategiile de dezvoltare ale Romaniei si esti multumita de cel putin o parte din clasa politica existenta acum in tara. Nu pot sa inteleg cum reusesti asta, insa este optiunea ta.
    Cred ca in momentul in care nu ai optiuni, vrei sa tragi un semnal de alarma si ai devenit constient de cat de nociv este principiul „alegerii raului mai mic” (spre deosebire de tine), votul nul are valoare. Si nu poti sa declari ca acesta este echivalent cu indiferenta si cu neexercitarea dreptului democratic de a vota.

  4. micida, bineînțeles că și eu îți respect opțiunea la rându-mi. Însă gradul de satisfacție față de clasa politică ori parcursul națiunii din ultimii 22 de ani nu au nimic a face cu responsabilitatea civică, cu ”datoria” morală de a ne implica în bunul mers al societății. Iar votul este unul din puținele instrumente de care dispunem pentru a contribui la schimbare.

    În plus, nu văd ce fel de semnal se poate trage printr-un vot nul, atât timp cât cei cărora vrei să le semnalezi ceva sunt aceeași care formează acest rău mai mic sau mai mare. De ce le-ar păsa de votul tău nul, dacă nu le pasă de bunăstarea ta?

    Până la urmă, dreptul la vot rămâne un drept, nu o obligație, însă în măsura în care vrei să se schimbe ceva, un vot nul are același efect ca un vot neexercitat, cel puțin sub legea electorală în vigoare. Efectul este zero. Repet, politicienii habar n-au că tu ți-ai anulat votul și nici n-ar avea de ce să le pese, atât timp cât ei își obțin mandatul și cu 34 de voturi valide și 3400 nule. Dacă se modifică legea, cine știe, poate ar conta, însă în condițiile de față voturile nule sunt doar o metaforă, echivalente fiind cu o absență, în măsura în care produc aceleași efecte. Semnalele de alarmă nu se trag în felul ăsta.

    Acum 22 de ani am votat ”binele absolut”, nu? Tătucul salvator (vezi în comentariul de mai sus exemple de astfel de lideri …). Făt Frumos. Nu, așa ceva n-aș mai vrea să votez vreodată. Votez fără rezerve răul cel mai mic, care e mult mai puțin nociv decât un ”bine” cu 70% în Parlament. Din punctul meu de vedere, binele nu există în politică, e o utopie. Partidele politice sunt o sumă de interese și mereu va exista o grupare mai puțin avantajată. Dacă ești întru totul mulțumit de o grupare politică, cred că ceva nu-i în regulă.

    Nu sunt mulțumită de clasa politică, chiar deloc. Cred că s-ar putea mult mai bine. Dar nu-mi dau votul pentru că l-aș aprecia foarte mult pe candidatul din colegiul meu, n-are nico legătură. Candidatul ăsta este doar un instrument de care mă folosesc ca să-mi ating obiectivele.

    Și da, față de acum 22 de ani chiar cred că suntem pe un drum mai bun. Știu că mi-a crescut nivelul de trai, știu că pot studia în străinătate, pot avea o meserie care să-mi asigure un trai decent, și mie și copiilor care poate vor veni. Peste trei luni nu va mai fi la fel de bine, din păcate. Vei spune, probabil, că eu sunt norocoasă (deși am muncit pe brânci ca să fiu mulțumită astăzi), spre deosebire de alții care au fost nevoiți să plece în străinătate ca să-și susțină familia, de exemplu, ori alții care nu-și pot găsi un loc de muncă, ori au salarii mici, pensii mici etc. Și voi fi de acord cu tine, cu singura observație că peste câteva luni vom fi cu toții la fel de ”nenorocoți”. Iar asta și datorită celor care nu au votat responsabil, ci au făcut-o afectiv (votul nul), ori cu stomacul. Sper să mă înșel.

Lasă un răspuns

