Cand si cum sa incepi propria afacere


Ideea lansarii unui startup apare in mintea oricarei persoane cel putin o data pe parcursul vietii sale, chiar daca uneori in mod inconstient.
Dorinta de independenta financiara, creativa si temporala, sunt sentimentele care ne imping spre o alta zona a vietii noastre, cea in care initiem si conducem prima noastra afacere. La toate acestea se adauga IDEEA
Pentru ca orice startup are la baza o idee a fondatorului/fondatorilor, vizand rezolvarea unei nevoi a consumatorilor potentiali. Cand ai ideea, iti mai trebuie trei ingrediente extrem de importante ca ea sa prinda viata: credinta, pasiunea si…banii
Acestea impreuna genereaza cel mai important lucru de care are nevoie o persoana ca sa devina antreprenor: CURAJ-ul. 
Si asta pentru ca, o stim cu totii, tuturor ne este TEAMA sa renuntam la confortul dat de un loc de munca intr-o companie, unde primim salariul la timp si avem program de la 9 la 17. Este teama de esec, teama de a-ti asuma riscurile lansarii unei afaceri personale, teama de necunoscut. Aceasta teama este, de cele mai multe ori, intr-atat de mare incat o persoana care viseaza sa aiba propria ei afacere esueaza sa-si puna in aplicare ideea si renunta, ramanand doar cu gandul bantuitor „cum ar fi fost daca?„. 
Solutiile pentru a elimina acest sentiment de teama exista si le puteti gasi foarte usor in jurul vostru.
Va pot oferi exemplul meu, desi nu pot sa spun ca sunt cine stie ce mare antreprenor. In momentul in care am avut o idee in care am crezut ca poate sa reprezinte baza pentru lansarea unui startup, mi-am cautat „ancorele” sau „punctele de sprijin”. Acestea au fost: familia, prietenii si cartile scrise de antreprenori celebri despre propria lor experienta in lansarea primei afaceri. Chiar daca am crezut cu tarie in ideea mea, teama de a o pune in aplicare a fost mult mai mare. De aceea, am avut nevoie de sustinerea celor dragi, si am incercat sa invat cat mai mult din experientele altora care au reusit si au dezvoltat afaceri de succes. Personal, nu am renuntat la confortul dat de locul de munca si la singura sursa de venit, si am ales sa incep sa-mi pun in practica ideea dupa programul de lucru. In felul acesta, am putut sa o testez si sa-mi dau seama de potentialul ei.
Cea mai profunda lectie de business am invatat-o de la Richard Branson care s-a bazat intotdeauna pe suportul moral al familiei si pe conceptul „Screw It, Let’s Do It„. 
Sfatul meu pentru toti cei care visati ca intr-o buna zi sa va lansati propria afacere, este sa: „INCEPETI CHIAR ACUM!” Nu o sa fie usor, dar o sa va placa la nebunie ceea ce faceti. Si, chiar daca in majoritatea cazurilor, prima afacere se incheie cu un faliment, o sa invatati foarte mult din intreaga experienta si o sa fiti mai pregatiti pentru urmatoarea afacere. 
Si pentru ca zilele acestea am gasit cateva infografice utile pe site-ul celor de la Funders & Founders, referitoare la initierea unui startup, m-am gandit sa vi le transmit si voua:
 
Viata unui Startup
 
Etapele in lansarea unui Startup
 
Cand este momentul cel mai potrivit pentru lansarea unui Startup?

Lasă un răspuns

