Concertul lui Razvan Suma la Baia Mare


Cand te afli intr-un oras nou si incerci sa te adaptezi la realitatile de acolo (situatia mea), este indicat sa interactionezi cat mai des cu mediile de acolo. Aseara a fost randul sa intru in contact cu mediul cultural-artistic din Baia Mare si am mers la concertul violoncelistul Razvan Suma, care a facut parte din turneul „Va place Bach?”.

Totul s-a petrecut in sala de concerte a Liceului de Arta din oras, reabilitata cu ajutorul celor din clubul Rotary. Din pacate, sala inca arata rau, cu igrasie pe tavan si un sistem de incalzire aproape inexistent.

In conditiile in care am reusit sa cumpar biletele la concert chiar in ziua acestuia, ma asteptam sa fie putini spectatori. Insa, spre bucuria mea, realitatea a fost alta. Sala a fost plina, si in public am observat si foarte multi tineri sau parinti cu copii lor. Toti am asteptat sa fim condusi in lumea lui Bach.

Concertul a fost o combinatie reusita de interpretare muzicala a partiturilor marelui compozitor si o proiectie de imagini (abstracte si renascentiste). Asadar, o imbinare fericita de vechi si modern, care m-a facut sa „aterizez” direct in gradinele Versailles-ului🙂 . Cat despre Razvan Suma, am observat ca este un artist care pune multa pasiune in fiecare partitura pe care o interpreteaza. Este genul de artist care „intra in transa” cand se afla pe scena, in fata publicului. Aprecierile celor din sala au fost pe masura: s-a aplaudat minute in sir.  Am avut parte de o experienta muzicala placuta.

Foarte interesant este faptul ca instrumentul la care a cantat Razvan Suma a fost conceput de lutierul Charles Adolphe Maucotel – unul dintre cei mai apreciati creatori de instrumente a epocii sale – si a fost realizat la Paris in 1849.

Voi cand ati fost ultima data la un concert de muzica, indiferent de genul muzical interpretat?

Lasă un răspuns

