Adevarata Poveste “I LOVE CLUJ”


Când am citit interviul dat de Andrei Mutu despre povestea “I Love Cluj”,  am experimentat un şoc imens. Am fost total indignat de afirmaţiile lui şi jignit în acelaşi timp , fiindcǎ am fost parte din adevǎrata poveste ce stǎ la baza ideii “I Love Cluj”.

Dreptul meu la replica nu este o acţiune de revendicare a unor drepturi sau lauri ci este o contra-acţiune împotriva minciunii , lipsei crase de bun-simţ şi se constituie într-o imagine a dezamǎgirii şi dezgustului pe care le nutresc faţǎ de acele persoane lipsite de scrupule , care obişnuiesc sǎ poarte mǎşti prin care deformeazǎ realitatea şi reuşesc sǎ-i pǎcǎleasca pe cei din jur.

Pentru cǎ adevǎrul trebuie sǎ prevaleze în lumea asta tot mai murdarǎ , o sǎ vǎ spun povestea veritabilǎ a acestui proiect  şi o sǎ demontez neadevǎrurile pe care Andrei Mutu le-a exprimat într-un mod impardonabil în legaturǎ cu începuturile acestuia, inducând fanii “I Love Cluj” în eroare.

Începutul unei “prietenii”

L-am cunoscut pe Andrei în toamna lui 2008 iar dupǎ câteva discuţii mi-a lǎsat impresia unui tânǎr ambiţios, avid de cunoaştere, dornic de dezvoltare şi de implicare în proiectele pe care le aveam în plan. La scurt timp, Andrei s-a oferit sǎ se implice într-un proiect de antreprenoriat în care eram implicat ca partener. Am lucrat împreunǎ şi am fost extrem de multumiţ de rezultatele muncii lui.

În Ianuarie 2009, am lansat un blog dedicat prezentǎrii evenimentelor din Cluj-Napoca pe care l-am reactivat în acelaşi an, în Aprilie, când l-am cooptat pe Andrei în dezvoltarea conţinutului blogului. La câteva luni dupǎ, în cadrul discuţiilor noastre privind dezvoltarea blogului , i-am împǎrtǎşit ideea de a lansa un portal al orasului. Atunci am aflat de la el cǎ era deţinǎtorul domeniului ilovecluj.ro iar eu am fost de acord cu propunerea lui ca viitorul proiect sǎ poarte acelaşi nume. In cadrul discuţiilor noastre am decis împreunǎ sǎ urmǎm exemplul pe care l-am aplicat la blogul de evenimente, şi-anume dezvoltarea unei comunitǎti online prin crearea unei pagini pe Facebook, înainte de a lansa website-ul ilovecluj.ro . Totodatǎ, am stabilit cǎ vom avea nevoie de ajutorul echipei de editori al blogului de evenimente. În acest sens , în data de 11 Ianuarie le-am trimis atât lui Andrei cât şi redactorului şef al blogului o invitaţie pe platforma Team Project Management, unde era creatǎ o paginǎ specialǎ dedicatǎ I Love Cluj iar în 5 Martie am avut prima întâlnire cu întreaga echipǎ editorialǎ în care le-am împǎrtǎşit ideile noastre privind proiectul I Love Cluj.

Povestea adevǎratǎ a lansǎrii paginii “I Love Cluj”

În 16 Ianuarie 2010 un cunoscut a lansat pe Facebook o paginǎ intitulatǎ “I LOVE CLUJ!”. In seara urmǎtoare, din 17 Ianuarie 2010, Andrei mi-a semnalat apariţia paginii. Era o ameninţare pentru viitorul ideii noastre.

Deşi pe Facebook exista un grup “I LOVE CLUJ” creat de mine în August 2009 , Andrei a creat pagina actualǎ “I Love Cluj”.  Aşadar în acel moment existau 3 variante “I Love Cluj” pe Facebook. O situaţie derutantǎ pentru toţi. Dat fiind faptul cǎ reţeaua socialǎ limita grupurile la 5.000 de membrii , eu am mizat pe încrederea pe care o aveam în Andrei, am renunţat la grup, şi împreunǎ am hotǎrât sǎ ne focusǎm exclusiv pe dezvoltarea paginii “I Love Cluj” unde puteai sǎ ai un numǎr nelimitat de fani. Exista însǎ o micǎ problemǎ. Fiindcǎ Andrei era creatorul paginii , eu nu puteam sǎ fiu decât Administrator şi asta numai dupǎ ce Andrei îmi fǎcea o invitaţie  în acest sens. Altǎ variantǎ nu exista. A fost un gir de încredere iar în acea perioadǎ dacǎ cineva mi-ar fi spus cǎ îmi asum un risc major lǎsându-i lui Andrei avantajele oferite de poziţia de creator al paginii, l-aş fi fǎcut nebun. Aveam o încredere indestructibilǎ în el ca om, în caracterul sǎu, în prietenia noastrǎ.

În urmǎtoarea sǎptǎmânǎ, împreunǎ am dat invitaţii de aderare la pagina nou-creatǎ tuturor prietenilor noştri şi celor peste 2.000 de fani de pe pagina de Facebook a blogului de evenimente. In total peste 3.000 de persoane au primit invitaţii iar efectele acestei acţiuni n-au întârziat sǎ aparǎ. In primele 3 sǎptǎmâni pagina “I Love Cluj” a acumulat peste 10.000 de fani , o creştere fabuloasǎ care a trezit interesul reprezentanţilor mass-media din Cluj. Primul care ne-a contactat a fost un jurnalist de la Adevarul, care a solicitat o întâlnire cu noi doi. La întâlnire am ajuns doar eu iar în ziua urmǎtoare pe prima pagina a ziarului “Adevǎrul de Searǎ” a apǎrut o imagine preluatǎ de pe pagina “I Love Cluj” şi articolul cu titlul “RECORD: Clujul, iubit aproape cât New York-ul pe internet” , despre ideea noastrǎ şi comunitatea formatǎ. Articolul a cuprins câteva  inadvertenţe care alterau povestea realǎ, motiv pentru care l-am rugat pe autorul articolului sǎ schimbe anumite cuvinte în materialul care era deja solicitat pentru publicare în ediţia naţionalǎ a Adevǎrului.  Din pǎcate , pentru a doua oarǎ noi n-am cerut spre verificare materialul iar în articolul apǎrut în ediţia naţionalǎ îşi fǎceau apariţia aceleaşi inadvertenţe. Totuşi, faptul cǎ în respectivul articol viceprimarul oraşului Cluj-Napoca fǎcea o declaraţie privind proiectul nostru ne mǎgulea şi ne fǎcea sǎ înţelegem amploarea pe care o cǎpǎtase ideea noastrǎ. Aspect care pe Andrei l-a fǎcut sǎ se fereascǎ şi mai mult de lumina reflectoarelor şi pe mine m-a impins mai puternic în promovarea proiectului. Aşa am ajuns sǎ povestesc despre “I Love Cluj” la matinalul unei televiziuni locale.

Cât despre blogul de evenimente, în 14 Aprilie, Andrei înregistra domeniul în .ro  fǎrǎ sǎ-mi comunice demersul sǎu. De atunci a negat cu vehemenţǎ cǎ el ar fi proprietarul domeniului, iar eu l-am crezut, asta pânǎ în Noiembrie a.c. când a recunoscut cǎ de fapt a minţit în tot acest rǎstimp.

În luna Mai a.c. am reuşit sǎ stabilesc o legǎturǎ cu cei de la TIFF şi astfel a fost lansat “I Love Cluj şi TIFF te scoate la film” , primul concurs important lansat pe pagina “I Love Cluj” şi în acelaşi timp o conexiune cu un simbol modern al acestui oraş.

Transformarea

Tot în luna Mai, am fost contactaţi de o persoanǎ care ne-a fǎcut o propunere de colaborare pentru “I Love Cluj”. Aceasta se referea la o idee pe care noi o aveam în plan înca din 2009.  Am fost avertizaţi cǎ indiferent de decizia noastrǎ , respectivul proiect se va lansa pentru cǎ avea marca noastrǎ înregistratǎ la OSIM. Da, asta a fost una dintre marile noastre erori, nu aveam “I Love Cluj” înregistrat la OSIM. Acesta a fost şi principalul motiv pentru care amândoi am intrat într-o stare de alarmare. Dupǎ câteva sesiuni de discuţii şi dupǎ ce am aflat cǎ faza cu OSIM-ul a fost o cacealma,  am refuzat sǎ semnǎm parteneriatul. Atunci am hotǎrât  împreunǎ cǎ trebuie sǎ înregistrǎm cât mai repede marca “I Love Cluj”. Cum nu aveam statut juridic , înregistrarea trebuia sǎ fie fǎcutǎ de unul dintre noi, urmând ca ulterior sǎ o transferǎm pe o formǎ juridicǎ comunǎ. Spre imensa mea suprindere, Andrei mi-a transmis cǎ dorea cu orice preţ sǎ înregistreze el marca. Atunci i-am propus ca , pentru a creea un echilibru echitabil în parteneriatul pe care îl aveam, înregistrarea sǎ fie realizatǎ provizoriu de mine. In proiectul “I Love Cluj”, Andrei avea domeniul şi , datoritǎ compromisului fǎcut de mine, avea şi control asupra paginii de Facebook ; eu aveam doar încredere în el. Andrei a refuzat cu vehemenţǎ propunerea mea şi mi-a aruncat acuze grave privind aportul meu la acest proiect. A fost primul moment în care am vǎzut un om schimbat în rǎu şi alǎturi de care eram conştient cǎ nu puteam sǎ mai dezvolt ceva. Nu îl mai recunoşteam.

Totul s-a încheiat în 10 Iunie când Andrei Mutu mi-a anulat drepturile de Administrator pe “I Love Cluj”.

Este recunoscutǎ sintagma “Conştiinţa creazǎ Realitatea” . Cum realitatea afirmatǎ de Andrei Mutu în interviul acordat mad3.ro, privind începuturile “I Love Cluj”, este încǎrcatǎ de neadevǎruri , mǎ întreb în ce stadiu ce aflǎ conştiinţa sa.

 

 

INTERVIUL LUI ANDREI MUTU in MADE (www.mad3.ro)

4 responses to “Adevarata Poveste “I LOVE CLUJ”

  1. Cipri, eu te cred pe tine!
    Stiu ca esti un baiat istet si stiu ca ai constiinta.
    🙂

  2. Ela, din nefericire exista astfel de oameni si noi nu putem schimba cu nimic aceasta stare de fapt. Putem doar sa aratam lumii intregi neadevarurile lor si sa invatam din aceste experiente de viata.
    Ma bucur enorm ca te revad🙂

Lasă un răspuns

