Hartia si pixul, terminatorii eficientei


Ne aflam in asa-zisa era a inaltei tehnologii…nu?!

Eu, cel putin, asa am auzit🙂

Atunci cum se face ca oamenii din companiile romanesti inca mai folosesc hartia si pixul atunci cand se intalnesc cu clientii, desi au laptopul pe masa la care au loc discutiile?

M-am intalnit cu multe astfel de cazuri, insa cum nu imi este caracteristica „turnarea” , ma abtin sa nominalizez pe cineva. 

paper_cut_by_sozesoze

Consider ca la o intalnire cu un client, atunci cand acesta iti solicita o oferta pentru serviciile pe care doreste sa le contracteze , ar fi oportun sa ai la indemana un program simplu (il poti realiza si in Excel) in care poti sa introduci datele desprinse in timpul discutiei iar la finalul acesteia, sa-i poti prezenta clientului o evaluare exacta a costurilor serviciilor.

In acest mod, „neabuzand” de hartie si pix, reusesti sa fii mult focusat pe discutie si sa punctezi la capitolul EFICIENTA, economisind timp pretios atat pentru tine cat si pentru clientul tau. Nu mai esti nevoit sa-l faci pe client sa astepte o zi/doua dupa oferta, timp in care transferi pe PC/laptop tot ce ai notat pe hartie si elimini afirmatia : „Vom analiza ceea ce am stabilit in discutia noastra; va vom trimite maine o oferta care sa corespunda nevoilor dumneavoastra!

Dar, poate ca unii sunt mult prea creativi si nu pot renunta usor la „mazgaliturile” prezentate clientilor.

7 responses to “Hartia si pixul, terminatorii eficientei

  1. hm. eu cred ca ma incadrez la foaia si pixul..:)

    chestia asta cu amanarea pentru a 2-a zi ma gandesc ca ar putea fi si un pretext in cazul in care negociatorul nu are 100% putere de decizie si trebe sa raporteze vre-unui superior inainte de a actiona. sau ?
    si laptopul de pe masa din timpul negocierilor.. hm. poate sa dea un statut mai business celui care il are ?
    imi dau si eu cu parerea😛

  2. Ok. E adevarat ce afirmi, insa de ce sa nu eliminam „birocratia” din interiorul companiilor, sa nu mai lasam ca o decizie sa fie luata doar dupa ce trece prin „N” etape si pe la „N” departamente, ci sa colaboram toti cei din companie si sa realizam un program in care sa se regaseasca toate principiile care stau la baza deciziilor noastre si schimbarile de strategie, pentru a fi mai eficienti in relatia noastra cu clientii. Unii ar declara poate ca asa ceva nu este posibil iar daca cineva va implementa un astfel de sistem, atunci acel cineva va rezolutiona intreg procesul decizional din interiorul companiilor. Eu cred ca lucrurile se pot schimba prin stransa colaborare intre managerii si angajatii companiei si ca un astfel de program poate fi conceput si folosit cu succes, cel putin in unele domenii.

  3. Dap. perfect de acord cu tine.🙂
    Colaborare + baza de date = Eficienta si succes.😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s