Prima zapada


snow_cone_by_thaumadzoIn weekendul ce tocmai a trecut, am retrait sentimente nobile, atunci cand duminica dimineata am intrat in bucatarie si am zarit pe fereastra prima zapada din aceasta iarna.

Mi-as fi dorit sa fi nins mai mult sau cu fulgi mai mari, ca sa pot iesi la o plimbare linistita pe covorul alb, ce  s-ar fi transformat intr-o batalie cu bulgari🙂 si s-ar fi incheiat in casa, la caldura , cu un ceai innobilat cu arome de portocale si vanilie.

Chiar daca pana la pranz toata zapada de dimineata era topita, sper ca a fost un semn de bun augur pentru un Craciun cu zapada. Pentru ca …, nu-i asa?! parca spiritul acela minunat al sarbatorilor de iarna isi pierde din farmecul de altadata, fara fulgii de nea.

La vederea zapezii mi-am amintit de copilaria minunata de la tara, si de o carte draga pe care am citit-o intr-o iarna apriga, pe cand eram copil, „Ulita copilariei” scrisa de Ionel Teodoreanu. Regret ca neuronii sunt preocupati acum cu chestiuni de om matur si nu-mi mai amintesc decat scurte fragmente din acea minunata lectura. Din pacate nu gasesc nici textul cartii pe Internet; normal …ca doar literatura noastra nu o promovam lumii intregi, niciodata nu am excelat la capitolul asta.

snow_flake_avatar_by_arete_eirene_phile

Am gasit totusi ceva pe Internet, legat de iarna si Ionel Teodoreanu. In liceu, scriitorul iesean l-a avut ca profesor de romana pe Calistrat Hogas, care i-a dat nota 1 la o compunere pentru ca elevul Teodoreanu, la tema: „Ce este iarna?” , a scris doar fraza: „Iarna e o fila alba pe care un condei a scris: cling, cling, cling.”🙂

Pentru aceia dintre voi care sunteti mai creativi din fire, aveti acum sansa de a va creea proprii fulgi de nea, care vor ramane intotdeauna in mediul virtual ca semn al atasamentului vostru fata de anotimpul alb si de sarbatorile sale. Pana acum s-au strans peste 7 milioane de fulgi creati de oameni din toate colturile lumii. Fiecarui fulg creat poti sa-i atasezi un mesaj care va dainui peste ani. Nice stuff!

Need a Snow Day?

3 responses to “Prima zapada

Lasă un răspuns

